subota, 1. travnja 2017.

Musaka od kupusa i mljevenog mesa



Razmišljala sam dosta kako uopće nazvati ovo jelo što sam jučer radila za ručak. Jer, toliko sam toga nagurala unutra da ne bi sve stalo u naslov 😀 I meso i krumpir i kupus i rižu…ma ima toga!  Moglo bi se ovo nazvati i složenac, pa eto, sami odaberite naziv koji vam više paše. U svakom slučaju je jako fino i isplati se svake minute uloženog truda. Uglavnom, složenci su meni omiljena vrsta ručka za spravljanje i vrlo često kombiniram razne sastojke na taj način. Doista, u složencu ili musaki ( a razliku izmađu to dvoje stvarno ne znam) i najobičniji sastojci postaju ukusna delikatesa. Dobro dođu i kada treba iskoristiti npr. ostatke pečenog mesa od dan prije, jer dodajući sastojak po sastojak, sloj po sloj,  okus starog jela postaje potpuno nov i iznenađujuće dobar. Ja u ovom jelu nisam koristila ostatke mesa, nego sam ga radila sa umakom od mljevenog mesa spravljenim kao klasični bolognese. Jedini nedostatak spravljanja složenaca je taj što se, spravljajući ga, isprlja puno posuđa. Bar je kod mene tako 😉 Jer, ja sve ‘slojeve’ posebno obrađujem prije nego ih zapečem. Tako je puno ukusnije i puno se brže zapeče. No, priznajem da mi kuhinja poslije toga izgleda kao da je atomska bomba uletila u nju. Uvijek se u takvim situacijama tješim mantrom : “Ma imat ću i ja jednog dana perilicu…”, ali, što se mora nije teško pa tako niti pranje posuđa. A i sve je lakše raditi dok se kuhinjom polako počinju širiti mirisi pečenog složenca iz pećnice. To je najveća nagrada! To, i osmjesi moje djece i supruga kada sjednemo za stol ručati i kada mi kažu: “Mama, ovo je stvarno najbolje do sad..


Potrebno:
  • 40 dag mljevenog mesa
  • 2 dl kuhanog paradajza (ili koncentrata iz tube)
  • 1 dl bijelog vina
  • 2 luka
  • 4 krumpira
  • pola glavice kupusa (ili cijela ali manja)
  • mala šalica riže
  • 3 jaja
  • 4 žlice kiselog vrhnja
  • vegeta, sol, papar, crvena mljevena paprika
Priprema:
  1. Na ulju pržiti nasjeckan luk, dodati meso i uz miješanje ga pržiti dok se ne ‘razgruda’. Uliti vino, povegetiti ili posoliti, popapriti i pustiti da vino ispari. Tada dodati paradajz, crvenu mljevenu papriku, malo vode i pirjati na tihoj vatri oko 20 min.
  2. Glavicu kupusa narezati pa ga blanširati u kipućoj slanoj vodi. Ako je kupus mladi to nije potrebno. Na ulju popržiti luk, dodati ocijeđen kupus, oko 1 dl vode i uz miješanje pirjati 15-tak min. Začiniti po ukusu.
  3. Krumpir oguliti, narezati na ploške i kratko prokuhati.
  4. Rižu skuhati.
  5. U namašćenu vatrostalnu posudu slagati sloj krumpira, zatim sloj mesa, pa sloj riže i na kraju sloj kupusa. Sve zaliti mješavinom jaja i kiselog vrhnja koje prije toga treba pjenjačom izmutiti i začiniti po ukusu (vegeta, papar ili sol) i ispeći u pećnici na 180℃ oko 25 min dok ne dobije lijepu zlaćanu boju.

Nema komentara:

Objavi komentar